Women Go Tech mentoriams skirta paskaita „The Value and Power of Mentorship“ kartu su Tomu Misiukoniu

The value and power of mentorship

Šį pirmadienį įvyko ilgai lauktas „Women Go Tech“ mentoriams skirtas renginys The Value and Power of Mentorshipkartu su OVC Consulting partneriu ir konsultantu Tomu Misiukonu.

Mentorystė – visaapimantis, nuolatinis procesas, tad nenuostabu, kad net patyrusiems mentoriams nuolat iškyla klausimų ir naujų iššūkių. Tomas Misiukonis, būdamas ilgametę patirtį sukaupęs mentorystės ir lyderystės ekspertas, dalijosi savo patarimais, įžvalgomis ir skyrė dėmesio  „Women Go Tech“ mentorių klausimams bei konkrečių situacijų aptarimui. 

Siekiame, kad mentorystė būtų vertinga ir apdovanojanti patirtis tiek mentoriams, tiek ugdytinėms ir tikime, kad būtent tokio tipo renginiai duoda apčiuopiamą naudą  „Women Go Tech“ bendruomenei. Tad šiandien dalijamės „Women Go Tech“ mentorių atsiliepimais apie paskaitą ir pagrindinėmis mentorystės pamokomis, kurias išsinešėme šį pirmadienio vakarą. 

Visvaldas Kasperavičius, Hella Group

Kokie įspūdžiai po paskaitos?

Labai šiltas ir aiškus pasakojimas. Pats priėjimas buvo geras, kad pirmiausiai susirinko informaciją ir gvildeno būtent mums aktualias temas. Gavau tai, ką norėjom gauti. Labai šilta atmosfera. Žmonės uždavinėjo klausimus, diskutavo, tad buvo super, kad būtent toks formatas, o ne tiesiog paskaita. Į klausimus buvo atsakyta ne tik žodžiu, bet ir vizualiai, kad žmonės išsineštų. 

Kokių minčių išsinešėte apie mentorystę? Gal sužinojote kažką naujo, ar pažvelgėte kitu kampu?

Patiko pradinė schema nuo ko viskas prasideda, kaip užgimsta mentorystė, kokie etapai (pavyzdys su fotografija). Prasideda nuo instrukcijos, aiškinimo…Grafinis parodymas nuo ko viskas prasideda ir kaip vyksta. Galbūt mes taip ir darome, bet nei vienas patys nesugebėtume to paaiškinti. Lektorius paaiškino, kodėl žingsniai yra tokie, kad negalima nei vieno praleisti. 

Kas jums labiausiai įsiminė iš vakarykščio susitikimo su Tomu?

Mentorius yra pagalba, jis nėra visagalis. Mentorius neduos galutinio sprendimo ugdytinei. Dažniausiai pats žmogus turi pasirinkti, kas jam yra geriausia, o mentorius gali palydėti, palaikyti, būti šalia. Jeigu mentorius kažko nežino, tegul drąsiai siūlo savo kolegą draugą ir nereikia vaidinti, kad viską žino. Pats lektorius tai parodė savo pavyzdžiu per paskaitą. Mentorius yra kaip meškerė, o ne žuvis. Mes būdami mentoriais neturėtume graužtis, kad kažko negalime atsakyti. Normalu nežinoti ir klausti kitų.

Rimantas Misevičius, Littelfuse

Kokie įspūdžiai po renginio?

Renginys man patiko. Visuomet džiaugiuosi, galėdamas daugiau sužinoti apie mentorystę. O šiame renginyje šią informaciją gavau iš pirmų lūpų.

Kokių minčių išsinešėte apie mentorystę? Gal sužinojote kažką naujo, ar pažvelgėte kitu kampu?

Tomas pristatymo metu pateikė labai vaizdžius praktinius pavyzdžius, aiškindamas tam tikrus mentorystės bei coaching‘o principus. Tikrai sužinojau naujų dalykų. Buvo labai aiškiai pateikta, kuo skiriasi mentorystė nuo coaching‘o, tiksliau, kad coaching‘as yra viena iš mentorystės įrankių. Taip pat buvo įdomu išgirsti Tomo kriterijų, kas yra sėkminga mentorystė: „Jei tiek mentorius, tiek ugdytinė nori tęsti bendravimą ir pasibaigus mentorystės periodui, tuomet su mentoryste buvo viskas gerai“. Manau, kad tai labai teisingas vertinimas, nesigilinant į sudėtingesnes detales. Taip pat buvo ir kitų praktinių patarimų, kuriuos, manau, tikrai panaudosiu savo praktikoje.

Kas jums labiausiai įsiminė iš vakarykščio susitikimo su Tomu?

Klausydamas Tomo vis galvojau apie savo mentorystę, ir kaip tai, ką pasakoja Tomas, pritaikyti arba susieti mano bendravime su ugdytine. Turbūt vienas iš man labiausiai įstrigusių patarimų buvo tas, kad esant bet kokioms įtampoms santykiuose tarp mentoriaus ir ugdytinės, visuomet sveika garsiai įvardinti problemą. Ar tai būtų skirtingi lūkesčiai, nesutampantys požiūriai į kai kuriuos dalykus, ar tiesiog nesirišantis bendravimas, nevertėtų to nutylėti. Problemos įvardijimas yra pirmas žingsnis link jos sprendimo.

Vaida Vaižmužytė, Baltneta

Kokie įspūdžiai po paskaitos?

Buvo  labai aiškiai pasakyta, kiek ir kur turi būti susitarta, tam kad mentorystės būtų sėkminga. Labai patiko mintis, kad reikia džiaugtis, kad žmonės tau skundžiasi, atvirauja, nes tai rodo, kad jie tavimi pasitiki.

Aš konkrečiai gavau atsakymą nuo ko pradėti – nuo susitarimo, lūkesčių suvienodinimo, siekiamo rezultato įsivardinimo. Labai patiko paskaitos formatas, kad buvo ne tik tiesiog informacija pateikta, o pateikta per užduotus klausimus, kad buvo atliepta į auditorijos norus, super! Ir mano nuomone, turinys buvo toks vertingas, kad tikrai būčiau susimokėjus už paskaitą.

TOP 3 išmoktos pamokos apie mentorystę

  • Kaip žinoti, ar mentorystė yra sėkminga? Pasitikrinkite, ar yra nuoširdus abiejų pusių noras tęsti bendradarbiavimą. 
  • Ką daryti, jei jaučiate įtampą ar problemą kylančią tarp jūsų ir ugdytinės? Pirmasis žingsnis – nuoširdus pokalbis, kurio metu įvardijama situacija, be klausimo KODĖL. Pavyzdžiui, jei ugdytinė kelis kartus atšaukia susitikimą, paklauskite ne kodėl ji taip daro, o kas atsitiko, kad susitikimai yra atšaukiami. Kuo anksčiau pradedama kalbėti apie įtampų šaltinį, tuo greičiau galima grąžinti mentorystę į tinkamą kelią. 
  • Kas aš esu – mentorius ar koučeris? Dažnas mentorius užduoda klausimą, koks yra skirtumas tarp mentorystės ir koučingo. Skirtingais mentorystės etapais ugdytinės poreikiai gali skirtis, todėl natūralu, kad tam tikrais atvejais jūsų ugdytinei iš jūsų reikės daugiau mentorystės, kitu atveju – konkrečių įgūdžių įgavimo (koučingo).