Plungės mokinių pažintis su kibernetiniu saugumu

From ZERO to Cyber HERO – taip save apibūdina Women Go Tech programos alumnė Erika Vaškytė. Aplankiusi tris Plungės mokyklas, mergina su jų mokiniais kalbėjosi apie ateities profesijas bei pasidalijo savo istorija kaip jai pavyko atsikratyti baimės ir atrasti savo vietą kibernetinio saugumo srityje.

Kokią pagrindinę žinutę norėjai perduoti savo pranešimu mokykloje?

Mokiniams akcentavau baimės suteikiamus rėmus, išėjimą iš komforto zonos bei užsispyrimą tikslų siekimo atžvilgiu. Iš savo patirties supratau, kad baimė mums suteikia didžiulius rėmus ir taip pat pastato sienas, įkalinančias mus nuo visų gerų ir įkvepiančių gyvenimiškų patirčių. Labai svarbu atpažinti šią baimės būseną, kuri kartais verčia užsisėdėti komforto zonoje. Tai supratus, lengviau galima iš jos išeiti, plečiant savo aplinką naujais įspūdžiais ir žiniomis, o taip mažiau vietos lieka ir abejonėms. 

Manau, jog tik atsikračius baimių galime suprasti, ko iš tiesų siekiame ir kuo norime tapti. Kita svarbi užduotis tuomet yra ne tik gebėti adresuoti savo asmenines vertybes, bet ir savo profesijai skirtas kompetencijas, kurios kuo toliau, tuo labiau priartės prie technologijų ir verslumo vienu ar kitu atžvilgiu.

Kokiomis temomis diskutavote kartu su mokiniais?

Kalbėjomės apie tai, kas yra verslumas ir kaip technologijos ateityje keis kone visas profesijos sritis. Pradėjus liesti jų ateities profesijos klausimą, mokiniai turėjo nemažai klausimų: ‘Kas geriau universitetas ar kolegija?’, ‘Kokia profesija populiariausia?’, ‘Kur mokytis geriau Lietuvoje ar užsienyje?’, ‘Kas svarbu darbdaviui?’, ‘Ką darbdavys vertina labiau – universitetą ar kolegiją baigusį darbuotoją?’. Mokiniai labai rimtai domėjosi studijų galimybėmis ir kaip jie galės save realizuoti mokydamiesi universitetuose ar kolegijose. 

 

Ar mokiniams buvo įdomu klausytis apie tavo pačios kelią į TECH pasaulį?

Taip, kone daugiausia klausimų ir susidomėjimo sulaukiau būtent pasakodama apie asmenines savo patirtis, dalyvavimą „Women Go Tech“ programoje  ir kibernetinį saugumą. Kalbant apie tai, mačiau 98% dalyvaujančių mokinių susidomėjimą klausantis mano patarimų ir tikrų gyvenimiškų istorijų susijusių su TECH pasauliu.

Kas tave įkvėpė prisijungti prie projekto pranešėjų?

Nusprendžiau dalyvauti projekte, nes pati prisimenu save mokyklos suole ir kai buvau labai susifokusavusi į norą pagaliau būti suaugusiai ir ‘atsakingai’ už save. Tuomet labai norėjau išvykti kuo toliau ir nors atrodė, kad žinau viską, bet tuo pačiu buvo iš tiesų sunku pasirinktu kokią kryptį rinktis, kai galimybių atrodė tiek daug. 

Tad atvykdama pasikalbėti su mokiniais, norėjau prisidėti prie jų nukreipimo tinkama linkme ar bent sudominimo naujais, galbūt jiems dar neatrastais dalykais. Ši patirtis man davė daug supratimo ir galimybė sau pačiai įsivertinti, kad nuėjau pakankamai vingiuotą, linksmą ir įdomų profesinį kelią, kurio į nieką nekeisčiau. Na, nebent į dar daugiau mokomųjų paskaitų ciklų apie kibernetinį saugumą 😉 

Projektas “Empowering Young Women for the Future of Jobs” yra inicijuojamas „Women Go Tech“ ir „Junior Achievement Lietuva“ organizacijų bei finansuojamas „Coca-Cola“ įsteigto tarptautinio paramos fondas „The Coca-Cola Foundation“. Šiuo projektu siekiama paskatinti mokinius ugdyti verslumo kompetencijas, domėtis inovatyviomis profesinėmis idėjomis technologijų sektoriuje bei įtraukti daugiau mergaičių į mokomųjų bendrovių kūrimą.