#EmpoweringGirls projekto dalyvės: apie karjerą technologijose ir verslumą su moksleiviais reikia kalbėti nuolat

EmpoweringGirls projekto dalyvės apie karjerą technologijose ir verslumą su moksleiviais reikia kalbėti nuolat

Norint pritraukti talentus į technologijų sritį, svarbu ne tik pasiekti moksleivius, svarstančius apie savo būsimą karjeros kelią, tačiau taip pat svarbu supažindinti juos su realiomis istorijomis, padedančiomis iš arčiau pamatyti technologijų pasaulį. Siekdami prisidėti prie sisteminio pokyčio kūrimo Lietuvoje, „Women Go Tech“ kartu su Lietuvos Junior Achievement (LJA) vykdo projektą Empowering Young Women for the Future of Jobs“, finansuojamą „The Coca-Cola Foundation”. Jo tikslas – skatinti jaunimo verslumą ir susidomėjimą technologijomis, todėl net  50 „Women Go Tech“ programos dalyvių užsibrėžė aplankyti 100 mokyklų ir susitikti su daugiau nei 5000 mokinių visoje Lietuvoje.

„Šiais laikais kuomet technologijos atveria milžiniškas galimybes, turime padaryti viską, kad padrąsintume moksleivius siekti savo tikslų ir nebijoti klysti, o geriausiai tai galime padaryti per realius pavyzdžius bei realias patirtis “, – teigia „Women Go Tech“ programos vadovė Diana Česonytė.

Lietuvos švietimo sistemoje vis dar trūksta verslumo ugdymo pamokų bei darbui reikalingų kompetencijų lavinimo užsiėmimų, kurios amžiams išguitų stereotipus apie „vyriškas“ ir „moteriškas“ profesijas ir kurtų dinamišką darbo rinką. „Women Go Tech“ alumnių įsitraukimas į šį projektą ir savo istorijų pasidalijimas su moksleiviais reikšmingai prisideda prie šio tikslo. Tuo pačiu tai – jaudinanti kelionė pačioms „Women Go Tech“ dalyvėms, leidžianti trumpam stabtelėti ir pasidžiaugti kiekvienos nueitu keliu ir pasidalinti išmoktomis pamokomis. 

#EmpoweringGirls projektas sėkmingai pasiekia vis daugiau mokinių, tad šiandien kviečiame susipažinti ne tik su projekto pranešėjų mintimis, bet taip pat ir pačių mokinių atsiliepimais po susitikimų su „Women Go Tech“ alumnėmis. 

#EmpoweringGirls

Kalbėdama apie motyvaciją jungtis prie  #EmpoweringGirls projekto, Judita teigia, kad galimybė ne tik imti, bet ir duoti visuomenei yra didžiausia paskata nesustoti ir dalintis savo istorija. Šiuo metu elektroninės komercijos verslo klientų aptarnavimo departamento vadove dirbanti Judita aktyviai įsitraukė į #EmpoweringGirls projektą ir jau aplankė penkias Lietuvos mokyklas! 

Ką Judita patartų merginoms, turinčioms patirtį technologijose, bet neryžtančioms jungtis prie projekto pranešėjų? Visų pirma – nereikia laukti, kol sukaupsite +20 metų profesinės patirties, kad galėtumėte įkvėpti mokinius siekti savo profesinių tikslų. Pasidalindamos savo istorija ir nueitu keliu jūs jau dabar galite daryti teigiamą pokytį mokinių pasirinkimuose“, – teigia #EmpoweringGirls dalyvė. Kaip prisimena pati Judita, ji iki šiol atsimena tuos žmones, kuomet, kai ji dar pati buvo mokinė, lankėsi jos mokykloje ir dalijosi savo patirtimi. Net jei žinutė pasieks tik dalį mokinių, tai gali vesti prie reikšmingų sprendimų jų ateityje.

#EmpoweringGirls  

Dalindamasi savo patirtimi #EmpoweringGirls projekte, Urtė sako, kad jos pagrindinis siekis – paskatinti mokinius imtis inovatyvių verslo idėjų. Pati išbandžiusi nuosavo verslo kelią, Urtė tikina, kad Accelerator X programa, kuri yra šio projekto dalis,  suteikia galimybę išbandyti savo idėją dar būnant mokyklos suole ir tai yra didžiulis pranašumas.

Rizikuoti ir pamėginti įgyvendinti savo idėją šiame gyvenimo etape yra gerokai saugiau, o žinios ir verslumo įgūdžiai, kuriuos moksleiviai įgyja šiame procese yra nepamainomi šiandieniniame gyvenime. Ir net jei vėliau pasirinkta idėja nebus vystoma, išugdytas gebėjimas surasti būdus jai įgyvendinti ir spręsti iškylančius iššūkius yra neabejotinai svarbus bet kokiame profesiniame kelyje. 

#EmpoweringGirls

 

Dalindamasi savo #EmpoweringGirls projekto patirtimi, Greta Mackonytė-Kalpokė sako, kad jos pagrindinė žinutė, kurią ji nori perduoti moksleiviams yra tai, kad jie yra laisvi rinktis. Laisvė rinktis apima ne tik sprendimą, kokiu keliu eiti, bet ir teisę tą kelią keisti.

Greta pastebi, kad moksleiviai vis dar susiduria su didele įtampa rinkdamiesi savo profesinį kelią, nors studijų pasirinkimas tikrai nėra lemiamas sprendimas apibrėžiantis profesinį kelią. Šiais laikais mokymasis vyksta visą gyvenimą, todėl gebėjimas išlaikyti smalsumą ir norą pažinti pasaulį yra daug svarbiau, nei tai, ką konkrečiai pasirenkama studijuoti. 

Šiuo metu dirbanti kibernetinio saugumo ir didžiųjų duomenų sprendimų bendrovėje „Tesonet“, Greta prabrėžia, kad labai svarbu, jog mokiniai suprastų, kad nėra vieno „sėkmės“ standarto ir jie neprivalo jo siekti. Kiekviena nesėkmė yra išmokta pamoka, kuri bus vertinga ateityje.

#EmpoweringGirls

Gabrielė, šiuo metu dirbanti vienoje didžiausių Lietuvos telekomunikacijų kompanijų Telia Lietuva“, tikina, kad jos pagrindinis siekis bendraujant su mokiniais yra ne tik daugiau papasakoti apie pačias technologijas, bet įkvėpti juos veikti. 

Prisimindama savo apsilankymus mokyklose, Gabrielė dalijasi, kad mokiniams noro veikti netrūksta, tačiau jiems reikia daugiau padrąsinimo ir šie susitikimai su moksleiviais tai puikiai suteikia. „Manau, mano misija paskatinti mokinius jau dabar investuoti į savo ateitį, pavyko“, – džiaugiasi #EmpoweringGirls dalyvė Gabrielė. 

#EmpoweringGirls

 #EmpoweringGirls dalyvės Eglės Mikalauskienės profesinis kelias – išties įkvepiantis. Jau kurį laiką svajojusi apie inžineriją, ji nepabijojo iš nuosavo verslo nerti inžineriją ir šiuo metu ji dirba profesionalias laivų inžinerijos paslaugas teikiančioje kompanijoje „Western Baltic Engineering“. 

Eglė puikiai žino, kad stereotipai renkantis profesijas vis dar labai gajūs, todėl jos tikslas lankantis mokyklose – parodyti merginoms, kad reikia klausyti savo vidinio balso ir nebijoti. „Noriu padrąsinti merginas, kurios nedrįsta imtis pokyčių – savo pavyzdžiu matau, kad galima pasiekti reikšmingą proveržį tikslingai siekiant tikslo.“, – dalijasi Eglė. 

Mokinių atsiliepimai ir mintys po susitikimo su  #EmpoweringGirls projekto pranešėjomis

#EmpoweringGirls